Tuesday, January 27, 2009

toy museum








toy museum , senang jer nak cari. gerak ke tanjung bungah 10 minit dari george town. lokasi di tepi jalan sebelah hotel cophtorne. toy museum kat malaysia ni dikatakan yang terbesar di dunia. ye kee .. entahlah aku ushar dulu.

tiket masuk RM 10.00 dewasa dan kanak-kanak RM 6.00. aku tanya uncle jaga tiket tu , tak dak cuti chinese new year ker uncle. haiya ! lugilah kalau saya tutup boss. hali-hali olang lamai datang. kata uncle tu pada aku. sampai macam tu sekali orang cina ni business. kalu kita orang melayu mahu tutup business seminggu ni kalu raya.

sebut sahaja apa jenis toys semua ada. dari super hero ke watak filem semua toys ada. spiderman , batman , small soldiers , ultraman , power rangers .. hinggalah ke indiana jones , gremlins, star wars pun semua ada. mostly utk budak laki-laki punya action figure jer yang banyak. budak pompuan punya macam barbie dolls adalah sikit-sikit.

semuanya dia simpan dalam almari kaca untuk tatapan umum. adalah dekat dua jam aku kat sini. puas hati tengok semua.

1 comment:

owner said...

bagus gak info ko ni man. aku pon dh lama x g penang ni. dlu gi pon sbb ada knduri belah sana je.tak jln mana2 pon sbb baru balik kenduri,msa terhad. dah macam2 tmpat menarik yg ada, ok latu.leh jadi pilihan tmpt nk melancong tahun ni.