Sunday, January 18, 2009

juara lagu oh juara lagu ..



aku baru habis tengok juara lagu.
tapi macam aku dah agak , pemenang yang paling banyak sapu malam ni adalah .. FT.

itu pun pop rock , etnik kreatif dan juara lagu keseluruhan dia tak sapu jugak.
aku bukan anti dia , tapi come onlah TV3 kalu artis dia , termasuk komposer dan penulis lirik pun puak-puak dia , macam mana nak dikatakan adil dan saksama keputusannya. baik guna sms , tak da nampak berat sebelah. 100% keputusan dari penonton. pedulikan ketelitian lagu , melodi dan ntah hapa-hapa lagi komen dari mereka yang dikatakan pakar dalam bab-bab penciptan lagu dan lirik.

kalu lagu FT macam tahun lepas yang dia tak dapat masuk sebab gatal nak bukak baju tu , aku tak kisah dia menang sebab memang bagus pun lagunya "maha karya cinta dan kasih tercipta" (penulis dan pencipta lirik tak da kena mengena dengan tv3)

satu lagi , lagu-lagu masuk tahun ni nampak macam tak best jer.. ada sesetengahnya aku tak pernah dengar kat radio pun.

komen aku jerlah. banyak benda lain lagi yang boleh difikir.
selamat malam.

1 comment:

Suhaila said...

Biarla dia nak merasa, last year orang wakilkan dia....heheh...dia nie over sket la nyanyi...lagu CUBA tu ok la, yang lagi satu tu penat aku dengo....aku tak tahan nak tergelak tengok dia terkejut bila diumumkan juara lagu ialah Meet Uncle Hussein...huhu ada orang perasan tak reaksi wajahnya....puas ati aku Indie group menang...ahahah, walaupun dah umur 35 taun dan mak budak, aku suke je group yang cam gini, jangan mara ;)