Saturday, December 27, 2008

langkawi




bercuti .. semua orang suka bercuti.
tapi tengok budget jugak. kalu sesiapa yang agak selesa mungkin tak ada masalah.
aku suka tengok "destinasi budget" kat 8TV. dulu sebelum ulang siar , rabu malam khamis 9.30 pm. memang aku tak pernah miss punya. sekarang dia buat re-run hari ahad 11.30 am 8TV. tapi itu travel cara backpacker, solo bolehlah..yang dah berkeluarga macam mana?

ni nak citer. antara air-asia , mas dan fire fly, aku prefer fire fly. selain aku tak payah menapak ke lcct sepang yang adalah dekat 60 km dari umah aku , aku boleh terus ke subang airport yang ambil masa kurang dari 30 minit untuk sampai ke sana.

memanglah stewardess air-asia menarik,tertawan kau memang da-bomb.. tapi aku pukul rata ambil kira service , ketepatan penerbangan , dan value added service yang dia offer. kita bayar duit beb. bukannya free.

so far aku gembira dengan fire fly. penerbangan on time , kalu terlewat pun setakat 5-10 minit jer. oleh itu log onlah ke www.firefly.com.my
browse package yang ditawarkan terutamanya hotel kerana tawaran yang diberikan memang berbaloi. apa pun pergi time off peak season adalah pilihan yang bijak.

satu lagi , kepada sesiapa yang nak travel ke langkawi , aku boleh dapatkan transportation (kete,mpv) yang murah sikit compare dengan yang korang nak pilih kat jetty atau airport. nak pergi island hopping pun boleh.adalah..untuk kawan-kawan.

No comments: