Wednesday, December 3, 2008

Yahoo Messenger (YM) ID Iskandarian Batch 1981-1986

Salam semua. Aku cadangkan kita share YM ID dan bolehla kita berchatting di YM, kalu sapa2 ada webcam pon bolehla nak tengok n jengok kawan2 kita ni di alam siber penuh ICT ni. Kalau sapa2 berminat la, ni bukan paksaan. Yela, kena gak minta izin org rumah ke, suami ke, tunang ke sapa2 ke, takut tersalah tafsir plak kan.
Aku rasa semua kawan (takpon majoriti) kawan2 aku tau apake benda YM ni, kalu tak tau, godek2 je la komputer tu. tanya aku pon boleh. Apa2 pon, kena ada akaun Yahoo, pastu add la id sapa2 yg kita nak add.
Sebagai permulaan, aku bagi ID aku je dulu, korang add la....nak kasi org lain, kena minta izin plak nanti.

ishak : ishakmh

kepada kawan2 yg ada id YM dan ingin tambah id YM di sini boleh tambah kat ruangan komen... senang2 aku akan edit semula...
Bukan apa, dgn YM ni, macam2 ada.
1. leh chatting tak ingat punya
2. leh tgok gmbor live (cam sidang video) - kena ada webcam la (kamera)
3. leh tepon sesama kita - kena ada microfon n speaker (aku rasa speaker smua org ada)
4. tukar2 file, send file, share file dll
yg paling penting, smuanya FREE!!! kita bayor bil internet je (atau bil fon biasa je)
Org bangla, nepal suka benor ngn YM ni, leh sembang2 seantero dunia, free la katakan

Selamat ber YM!!!

2 comments:

My Iskandarian said...

cadangan yang bagus ishak.apa lagi kawan2 add saja ..

owner said...

senang je, skrg lagi senang, adaje emel yahoo, dari emel dah boleh chat dah