Tuesday, December 2, 2008

bercuti ..





aku sambung nanti ..
saja nak kongsi pengalaman bercuti. sapa2 yang mungkin nak bercuti secara solo atau berkeluarga , luar dari malaysia, aku boleh tolong bagi tips tempat2 yang aku dah pernah sampai.alhamdulillah rezeki dari allah.

biasalah, airasia.comlah. mana lagi nak cari tambang murah.
kalu ada sapa2 yang nak gi bali , indonesia(kalu yang dah pergi , dengor jelah yee.) , aku boleh recommend tempat yang boleh shopping , melawat atau tinggal.

kalu pergi bertiga , dalam RM 2000 tu dah boleh kawtim semua (termasuk tiket , penginapan ,makan+minum , shopping dan transport).aku punya tiket dulu RM 200.00 per head flight pergi balik.

aku bahagikan lebih kurang :
a. tiket pergi balik untuk 3 orang RM600.00
b. penginapan RM150.00 per night (hotel 4 bintang) , lagi kurang bintang lagi murah
4 malam = RM600.00
c. upah tourist guide untuk trip 5 hari RM350.00 to RM400.00 (bergantung kepada nego dengan supirnya,kena pandai tawar)
supir aku dulu masih contact dengan aku. bolehlah aku recommend tolong kawan2 kalu ada sapa2 yang nak pakai "tourist guide" aku dulu.

d. makan minum katakan RM150.00 (nasi padang/minanglah jawabnya)

ada baki RM 250.00 lagi untuk kasi orang umah shopping. berjuta rupiah tuu..
sapa kata tak boleh melancong ke luar negara. dengan syarat kumpul duit dulu banyak2.

No comments: