Tuesday, February 10, 2009

umah artis yang aku tahu ..






ini antara umah-umah artis kita yang aku tahu kat kl ni. yang atas sekali tu umah dato k (dan siti sekalilah bagi sikit kredit..) kat bukit antarabangsa , hulu klang. lokasi : naik terus panjat bukit antara bangsa tu terus turun bukit sampai ke petronas belah kanan (ada giant depannya). belok kanan lalu deretan kedai-kedai yang ada terus turun bukit dan belok kiri. umah dia selang 2 baris dari simpang tu.

banglo yang macam dalam kaca ni , umah yusri kru dekat dengan utm jalan gurney. tapi aku rasa dia dah jual umah ni lepas dia .. dengan erra dulu. aku tahu pun , pasal neighbour sebelah umah yusri tu mertua kakak aku. kiranya aku biasa juga jalan kat sini cuma jarang nampak kete dia kat laman umahnya. dia balik dok ngan family dia kot kat melawati.

lain-lain , umah double storey raja azura "sinar fm" kat seksyen 13 shah alam (depan stadium bola shah alam). lokasinya simpang yang mula-mula masuk ke kiri dari persiaran kayangan (bulatan) depan stadium menuju ke deretan umah kedai. aku tahu pun pasal anak raja azura ni classmate dan "geng bas sekolah" dengan hero aku masa kat tadika seksyen 13 ni. kalu tak , haram aku tak tahu. apa pun laki dia ok , dan aku selalu tegur-tegur macam tu jer masa ambil anak aku kat tadika masa balik keje.

cuma yang aku tak tahan , masa konvo anak aku kat bangunan SUK selangor , aku siap berebut-rebut dengan "makcik" tu snap gambar hero masing-masing pasal tempat dan kawasan terhad. aku buat derk jer , peduli apa aku kau artis ker apa ker. janji aku dapat tangkap gambar hero aku. laki dia aku tengok cool jer duduk baca paper. gambar atas sekali tu , hero aku diapit oleh anak "ra" yang pakai songkok dan polysterene warna merah.

inilah kelainan sikit tourist attraction yang aku ada dan boleh citer buat sesiapa yang jadi guest aku kat kl ni.

No comments: