Tuesday, February 3, 2009

mee combat satu ...




on the way balik kl , aku stop jap kat taiping. perut pun dah lapaq giler , siap hujan lebat lagi. ada tempat menarik ke untuk makan kat taiping ni ?

masuk bandar taiping , gerak terus ke bangunan larut matang (kat tengah-tengah bandar taiping . kiranya macam arked MARA) , bersebelahan dengan pasar basah (tempat orang jual ikan). sasarkan sasaran anda ke gerai "mee combat" @ mee goreng mamak kat tempat gerai terbuka bersebelahan bangunan tersebut. mai kena sepinggan.

wife aku malu-malu nak makan konon , yelah tempat gerai berselerak. tak tahu nak order apa. aku order mee combat sepinggan (RM 3.00), popia basah 5 ketul (50 sen seketul) dan "satay basri" (40 sen secucuk ... ada lagi harga murah cam ni , isi masih besar ?), air kelapa , air limau suam. bring back the good old days punya memory zaman aku dulu-dulu.

dah try sekali , last-last wife aku yang makan 3/4 dari mee combat yang aku order tu. tak palah , aku biarkan jer. tu lah penangan mee combat taiping.

hero aku mogok makan satay jer (penat sangat travel jauh kot).

No comments: