Tuesday, February 3, 2009

bangku bergerak sendiri ..

citer hantu lagi. pengalaman aku seterusnya berlaku dalam tahun 2005. kali ni kat office aku sendiri.

kadang-kadang aku keje stay back sampai lewat malam , habiskan tugasan. kadang-kadang aku keje masuk shift (kilang beroperasi 24 jam) melihat pergerakan operasi section aku.

ada sekali tu , dalam jam 10.00 pm masa aku tengah habiskan keje depan pc (aku sorang jer kat office masa tu) bangku yang terletak berhadapan tempat keje aku (adalah dalam 3 meter) bergerak dengan sendirinya (bergerak undur ke belakang) depan mata aku sendiri. siap ada bunyi lagi masa bangku tu bergerak dan bunyi macam ada orang duduk atas bangku tu. posisi bangku tu pun beralih dari kedudukan tersimpan dalam meja ke kedudukan luar dari meja. setahu aku , aku tak ada belajar magic yang boleh buat bangku bergerak dengan sendiri. heran aku .. masa tu bulu roma aku dah naik meremang kat tangan dan tengkuk aku. siap dah , dia dah mai tu..

aku perasan kejadian tersebut , tapi tak takut sangat sebab aku onkan semua lampu (jadi terang gilerlah office tu). last-last aku blah terus , shut down pc kemaskan barang atas meja lepas tu chow terus balik. orang-orang lama kata , "jangan tegur".

kadang-kadang tu (waktu yang lain pula) , aku terdengar bunyi orang berlari tepi koridor office aku (time lampu pasang kat office), tapi orangnya tak ada. mungkin dia tak suka aku keje sampai lewat malam kot.

"jimatkan elektrik , anda mampu mengubahnya"

2 comments:

adlina said...

ko ni man nak jadi seekers ke? kalu ada kejadian yang ganjil2x kedengaran di putrajaya ni kita beritahu ok! hee hee

bye bye...nampak tangan melambai2x brrrr...seram sejuk

My Iskandarian said...

entahlah adlina .. aku pun pelik,banyak bebenor yang kena kat aku.
macam ghostbuster pulak aku ni ..