Friday, November 14, 2008

posing depan umah lama tun mohd asri




gambar-gambar di atas aku snap masa sehari sebelum raya posa yang lalu.
al-kisah , mamat yang kat sebelah tu adalah traveller dari taiwan (back-packers).
dia tengah buat xpdc naik basikal keliling semenanjung. nama dia .. we lin tak silap aku.

pendekkan cite aku jumpa dia 3 kali dalam masa satu hari (kebesaran kuasa allah).

1st time aku jumpa dia di ipoh pagi tu (dia tengah sesat cari jalan nak ke super kinta (ada lagi ke emporium ni yeop..).
aku dengan bangganya sebagai rakyat malaysia yang prihatin , guide dia dengn kete aku dari bank negara ipoh ke super kinta.entah mende dia nak cari kat sana , aku pun tak tahu.

second time aku jumpa dia lagi kat jalan nak ke lahat , dalam tengah hari(masa tu aku on the way nak ke parit , projek bakar lemang kat umah arwah opah aku). pakcik-makcik yang berhenti kat traffic light pandang semacam jer kat kete aku (mamat taiwan ni siap selamba sembang2 dengan aku atas basikal tunggu lampu hijau on, sambil pegang kete aku).

kali ke-3 aku jumpa dia masa aku gi pasar kat parit (cari kelapa).aku siap kejar dia lagi,untuk snap gambar dia.last2 berhenti depan tapak umah lama tun.
kawasan umah tu dah convert jadi pusat gerakan umno. umah lama tun aku rasa dah kena roboh.sebelah tu siap da gerai makan lagi (jual tom yam)

sebagai penghormatan untuk tapak umah lama tun ,wife aku pun tolong snapkan gambar kami berdua.

lepas bergambor , mamat taiwan ni meneruskan perjalanan ke bruas (dia nak tengok kawasan tapak kerajaan beruas , gangga negara). lepas tu aku terus tak dengor cite dari dia sampai ler ke hari ni.

1 comment:

buyung_ans said...

Bapa Tun Asri dah kembali ke rahmatullah 2 minggu lepas ari rabu krn sakit jantung. Al fatihah ke atas bekas coach bola sekolah dulu.