Monday, October 20, 2008

Tips Memandu Waktu Malam







saja jer nak kongsi dengan korang, terutamanya yang selalu berjalan jauh terutama waktu malam.
aku ada banyak pengalaman memandu malam,nanti aku update session ni esok.saja jer nak kasi suspense dulu.
ingat , jangan pandang belakang...hohohoho...

shahriman

aku tak tahu korang semua percaya ke tak..citer hantu-hantu ni.
untuk budak perempuan yang hubby korang jenis suka travel malam-malam,lepas ni kena fikir dulu kalu nak gerak.tak pun dok umah jer,tak payah nak keluar-keluar malam.teman korang kat umah lagi dapat pahala.budak laki-laki pandai-pandailah korang.

kalu gi kuala terengganu (KT) berhati-hati pada dua tempat ni (ini citer betul aku pernah kena).
ikut lebuhraya pantai timur nak ke kuantan (keluar tol bukit goh),itulah highway paling ujung sekali coz yang lain hanya siap 2010.

masa tu tahun 2004 (lepas cuti raya haji tak silap aku) aku stop kat sini (kawasan rehat tol) jam 3.00 am (mengantuk sangat).tak da sapa pun masa tu (sebiji haram kete pun tak da).aku dengan wife dan hero aku jer.tengah tidur2 ayam tu,tiba-tiba tingkap cermin kena ketuk (aku ringkaskan jerlah yer).muncul lembaga wanita india berpakaian ala penoreh getah sedang memandang ke dalam kete aku (dia ketuk sebelah tingkap wife aku). pertama kali,aku tengah mamai buat derk jerlah.few minutes later muncul lagi lembaga ni kat tingkap..wife aku punya takut kejutkan aku dan aku pun nampak wajah sama dalam samar kabus pagi tu.

pelik tiba2 jer kawasan kami park kete tu penuh kabus (pada hal masa stop tadi tak da pun).aku pun apa lagi pecutlah terus dengan kelajuan 110 km sejam (masih ikut peraturan polis) ikut jalan masuk ke felda jerangau jabor untuk ke KT. tak bercakap langsung aku dengan wife aku dalam kete.kat laluan ni pun aku jumpa hantu jugak (malang betul aku .. satu malam jumpa sampai dua hantu). nanti aku sambung.
tapi aku rasa betul jugak pengalaman aku dan wife aku tu ,coz office mate wife aku pun terkena jugak sekitar tahun lepas dalam jam 1.00 pagi kat tempat sama.

no further comment.

No comments: