Monday, October 20, 2008

Reunion Episod 1 :

3,4 kali aku pusing kat parit jaya , sampai makcik2 yang dok beraya kat luar umah tu pandang aku satu family semacam jer.nak jadi citer,kete aku betul2 stop selang 3 baris umah ishak.itu pun pasal brother neighbour ishak tu angkat tangan kat aku.agaknya dia cakap dalam hati apa mamat ni nak cari agaknya.

abang tahu umah ustaz hashim,aku cuba tanya? ustaz hashim kadi ke .. tanya brother tu.la,mana pulak kadi ni,aku cakap dalam hati. ustaz hashim yang pernah mengajar sek rendah iskandar shah paritlah jawab aku. brother ni silap kot.aku dah frust nak balik jer.tapi brother ni yang susah payah tolong aku. dia pergi sampai umah ishak panggil ustaz hashim.

memang betul umah ishak,aku yang silap sebab abah ishak dah jadi kadi sekarang cover daerah parit.tahniah untuk abah ishak (aku lupa nak tanya nama brother yang tolong aku petang tu).

dekat sejam aku kat umah ishak,habis semua citer2 lama keluar.siap snap photo lagi.hamisah adik ishak sempoi,dia sembang dengan aku dgn wife aku macam aku ni member2 sekolah dia jer.anak aku pun siap boleh geng main dengan anak dia kat tepi umah ishak.

sebelum gerak balik ipoh,aku ingat nak stop umah badrul (umah badrul abah ishak tunjuk).tapi ramai sangat orang tengah beraya kat umah dia.lain kali jerlah bad.abah ishak cakap badrul kahwin dgn orang kelantan..berapa dah agaknya anak kau bad?

yang lain2 tu aku godek2 goggle kat pc jer untuk kesan kawan2. kalu ada nak tolong,aku hargai sangat-sangat.

"dunia di hujung jari dengan internet"

shahriman

No comments: