Wednesday, April 15, 2009

uitm sri-manjung satu masa dulu











kawasan tapak lama kampus uitm perak (sri-manjung) sekitar tahun 90an. sekarang kampus tetapnya dah pindah ke tronoh. tinggallah bangunan umah kedai ini sebagai sejarah.

pelakon azhar sulaiman (architecture), afdlin shauki (estate management) , abang sulung darling nasri (computer science) dan lokman noor adam (ex-ketua pemuda keadilan) pernah sekolah kat sini dulu. aku pun heran kenapa dibiorkan jer , tempat ni tak dibangunkan balik dan dibiarkan kosong bertahun lamanya. entahlah ..

6 comments:

Che said...

wah nostalgia sungguh tengok gmbr2 nih. Mmg terbiar mcm tu je ek? yg berubah dah ada stesyen minyak blkng stesen bas kan? Restoran Hasnah Tomyam masih ada kot?

Ex-itm seri manjung

Unknown said...

Assalamualaikum! aku ex-did 91-92 di manjung, pastu pi shah alam.... rindu sungguh kat manjung, kehidupan & pembelajaaran yg tenang & x kelam kabut mcm di shah alam..

sedih plak tengok bangunan tu kena tinggai lagu tu aja...

Arumi said...

Ada lagi

Arumi said...

Tp skrg dh byk dh rumah kedai

yuzlee said...

salam.......kita 1 kelas masa di itm manjung selama 1 tahun (1993).......ko sambung itm shah alam.....tapi aku habiskan 3 tahun di itm manjung

Dr Noor Harun said...

Saya ex Pustakawan di ITM Bandar Baru
Sri Manjung; merupakan perintis dari 1985 hingga 1989. Ditukarkan ke ITM Caw Pahang pada Jun 1989. Hari ini saya melawat Sri Manjung yang berubah.sehingga saya tak dapat kenalpasti kampus sementara dan tempat kediaman saya sbg resident staff untuk pelajar ITM.