Sunday, April 5, 2009

af .. tak relavan lagi

lama aku tak menulis. aku ushar blog ni dari jauh jer. aku nak tulis pasal af kali ni.

dah musim ke-7. mana transformasi nya? aku rasa raja lawak jauh lebih baik atau pun bintang rtm versi baru. apa pun af musim ke-3 yang terbaik dihasilkan. vote for m.nasir.

musim ke-7 macam2 aku nak komen. ini pertandingan lagu , bukannya pertandingan teater atau drama. jadi biarlah mereka2 yang pakar sahaja tentang lagu yang sepatutnya berada dalam pasukan. apa yang "pengetua" baru ni tahu tentang lagu. main citer sikit. kemudian timbullah komen entah apa2 pasal peserta yang dok kelas belajar tu (sampai naik blur dia orang ni)lepas habis konsert.

aku tengok dairi af , macam bagus jer nak komen peserta pasal pitchinglah , tonasi tak betullah .. sampai cikgu syafi dan siti hajar dok terkebil-kebil dengar komen dia.

lagi satu pasal dressing ... pakailah elok sikit. kalu macam ni aku pun nak register masuk af tahun depan pasal dapat pengetua seksi , macam mak datin. lagi satu pasal kasut pakai dalam kelas , kan ke umah tu , apa ke .. nya nak pakai-pakai kasut. common senselah sikit. yang penerbit pun satu , main ikut jer..

pemilihan lagu ? ke lautlah jawabnya. entah apa2 lagu yang dipilih. kononnya sebagai cabaran..piirah ... lagu pompuan kasi kat pelajar lelaki? kemudian bila pelajar kena belasah dengan pengkritik , cewah macam bagus jer pengajar dok defend pelajar (macam konsert malam tadi). dah macam sarkis pulak. pasal pengacara af ni , maleh aku nak komen pasai dok syok sendiri .. buat lawak gelak sendiri.

satu lagi , aku rasa kekalkan aar sorang saja yang layak jadi pengkritik. yang lain tu buat menghabiakan boreh jer. kritikan tak ada isi.

aku rasa af ni patut direhatkan dulu (buat macam word cup , 2 tahun sekali ke) supaya penerbit dapat perah otak fikir idea2 baru yang lebih segar sebelum af ni jadi sejarah masuk dalam muzium negara.

2 comments:

Unknown said...

salam ziarah..

1st time layan AF masa zaman mawi.. pastu taklayan dah.. bosan la layan program nyanyi2 ni...

Suhaila said...

Assalamualaikum wbh..

Dah lama aku tak post apa2 cite kat blog ni (senyap je)..Pada aku AF ni tak perlu diadakan lagi..berapa banyak artis baru yang diaorang nak produce, yang ada dari AF1-AF6 tu pun tak semuanya menyinar, belum campur yang preludenya lagi...format semua orang dah tau...tengok kamera sambil bercakap,tangisan, bergaduh .. memualkan..Aku tak pernah tengok konsert atau diari AF7 ni...tapi ada juga sesekali tertengok..boring ah..pengacara konsert pun patut AF Keluar :), Sarimah Ibrahim je boleh tahan..pendek kata semuanya dah tak menarik... Sian...